האם היישוב הר ברכה יהפוך לעיר?

אריאל שרפר No Comments on האם היישוב הר ברכה יהפוך לעיר?

באירוע סוכות בהר ברכה: דרישה לאישור בניית 800 יח"ד כתשובה לרצח הקדוש איתמר בן גל הי"ד | שר התיירות: "חובתנו לממש זכותנו על הארץ הלכה למעשה" | שר הרווחה: "נמשיך במאבק עד לבניית כל חלקי הארץ" | דגן: "תשובה ציונית הולמת"

דגן כץ והרב מלמד צילום: עדי חדי
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שמונה חודשים לאחר שנרצח בפיגוע דקירה, כשהיה בדרכו הביתה לברית של בן משפחה, באירוע סוכות בישוב הר ברכה עלתה דרישה מפי שרים וראש מועצת שומרון לאשר שכונה בת 800 יח"ד בהר ברכה כתשובה לרצח איתמר בן גל הי"ד תושב הישוב שתהפוך את הר ברכה לעיר.

הדרישה לבנייה כתשובה ציונית לרצח והפיכת הר ברכה לעיר, עלתה גם לאחר הרצח ע"י ראש המועצה האזורית שומרון דגן וע"י אלמנתו של הנרצח מרים בן גל ובני משפחתה.

באירוע נכחו גם: מרים בן גל ובני משפחתה, הרב אליעזר מלמד רב הישוב, יו"ר הישוב יוני הישראלי, מזכיר הישוב חיים מרגוליס ומאות מבקרים ותושבי הישוב.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אמר: "עברנו שנה קשה. נמצאת איתנו מרים בן גל ששכלה רק השנה את איתמר בפיגוע דקירה, והמשפחה. ואנחנו נשבענו למשפחה המיוחדת והעוצמתית הזו, שאנחנו נעשה הכל, כדי להפוך את הר ברכה לעיר. ובשלב המיידי, להביא לאישור של 800 יח"ד כיאה וכיאות בלי קשר לרצח נורא, ובוודאי אחרי רצח כ"כ נורא".

לדבריו: "תשובה ציונית ברורה, של בניה של השתרשות של התחזקות בבניין ארץ ישראל. הישוב הר ברכה מוביל עם כל יישובי גב ההר מהפך. כל ישובי גב ההר קולטים. השנה נקלטו בהר ברכה 60 משפחות חדשות ועוד היד נטויה. אנחנו נמשיך לפעול לחיזוק ההתיישבות כאן, ובשומרון כולו".

שר התיירות ח"כ יריב לוין אמר: "אני נמצא כאן היום בגאווה גדולה, בבטחון מלא ובידיעה ברורה, לכל מי שמעז לפקפק בזכות שלנו על ארצנו, ובחובה שלנו לממש את הזכות הזו הלכה למעשה. אנחנו מקיימים היום אירוע שמטרתו שינוי פני הישוב והפיכתו מהישוב היפה שהוא היום לישוב גדול עוצמתי שכולל למעלה מ-1,000 משפחות. הר ברכה הוא סיפור הצלחה בקנה מידה נדיר. שלו היינו מדינה נורמלית המקום הזה והעושים במלאכתו היו זוכים לפחות בפרס ישראל אני משוכנע שתחת ההנהגה הנחושה והבוטחת של הרב מלמד ושל ראש מועצת שומרון נצליח להביא במהרה להקמת השכונה הזו על כלל 800 יח"ד שלה. ובכך נהפוך את הר ברכה לישוב עוצמתי וגדול. ההשפעה שלו על האיזור כולו תהיה משמעותית לשנים".

"אבל אנחנו עוסקים לא רק בבניה, אנחנו נמצאים בימים אלו בהמשך המאמץ הגדול להקמת כביש עוקף חווארה, ולהפוך את ההגעה לכאן לא רק למהירה בטוחה ונוחה יותר אלא גם לכזו שתביא לכאן רבים, שירצו להנות מאיכות החיים יוצאת הדופן שיש במקום הזה. אנחנו ממשיכים במאמץ שלנו בכל רחבי ארץ ישראל, לטעת לבנות ולא פחות חשוב מזה. להביא את המוני עם ישראל להכיר את השומרון ואת כל מה שיש לו להציע. חנכנו היום לא רחוק מכאן באלון מורה טיילת חדשה בהר כביר. אנחנו ממשיכים בשרשרת של פרוייקטים. שיביאו לכאן את כל מי שעד היום לא הכיר את חבל הארץ הזה. משום שאני מאמין שמי שלא יודע מנין הוא בא לא יידע לאן הוא הולך. ומי שלא בא וביקר וראה במו עיניו את המקומות האלו, שבהם ערש ההיסטוריה והתרבות, מי שלא מתחבר לארץ הזו, לא יידע אח"כ גם לאן ללכת. במשימה הזו של החיבור ממשיכים בעוצמה בנחישות. אנחנו נמשיך ונעשה נגבר על כל המכשולים והמפעל האדיר הזה ישגשג למען הדורות הבאים".

שר העבודה והרווחה, ח"כ חיים כץ: " אנחנו רואים כאן את התוצאות במאבק על ארץ ישראל. וזה לאחר 2 שביתות מול בית ראש הממשלה של ראש מועצת שומרון. אנחנו לא ננוח ולא נשקוט, כי אין לנו ברירה אחרת. שמענו את נשיא ארה"ב טראמפ, ואנחנו מקווים שמה שהוא אמר לא יקום ולא יהיה. אלא שתהיה פה מדינה יהודית אחת בכל רחבי ארץ ישראל. ולא חלילה וחס שתי מדינות לשני עמים. אנחנו נמשיך במאבק הזה לבניית כל חלקי הארץ".



0 תגובות